Orofaciale myofunctionele stoornissen
Afwijkende mondgewoonten kunnen verschillende gevolgen hebben. Kinderen en jongeren kunnen (met of zonder doorverwijzing via tandarts of orthodontist) bij mij terecht wanneer ze hier hinder door ondervinden. Via een uitgebreid intakegesprek en logopedisch onderzoek brengen we alle noden in kaart om tot een aansluitend handelingsplan te komen.
Leerstoornissen
Lezen-spelling
Kinderen en jongeren t.e.m. het 6de leerjaar kunnen bij mij terecht wanneer ze moeite ondervinden met lezen en/of spelling. Via een uitgebreid intakegesprek en logopedisch onderzoek brengen we alle noden in kaart om tot een aansluitend handelingsplan te komen.
Rekenen
Kinderen en jongeren t.e.m. het 6de leerjaar kunnen bij mij terecht wanneer ze moeite ondervinden met rekenen. Via een uitgebreid intakegesprek en logopedisch onderzoek brengen we alle noden in kaart om tot een aansluitend handelingsplan te komen.
Geen bijles
Bijlessen of huiswerkbegeleiding horen niet tot mijn taak als logopedist.
Taalstoornissen
Fonologische articulatiestoornis
Een fonologische articulatiestoornis valt binnen het domein taalstoornissen. Het kind kan (meestal) alle klanken maken, maar kan deze niet op de juiste plaats in woorden gebruiken.
Kleuters vanaf 2 jaar en kinderen die spraakklanken vervangen, weglaten of toevoegen kunnen bij mij terecht. En dit hoe vroeger, hoe beter. Via een uitgebreid intakegesprek en logopedisch onderzoek brengen we alle noden in kaart om tot een aansluitend handelingsplan te komen.
Articulatiestoornissen
Fonetische articulatiestoornis
Kinderen en jongeren die minder goed verstaanbaar zijn omwille van inter- en/of addentaliteit kunnen bij mij terecht. Ook jongeren die omwille van hun opleiding of uit eigen initiatief betere articulatievaardigheden willen aanleren kunnen bij mij terecht. Via een uitgebreid intakegesprek en logopedisch onderzoek brengen we alle noden in kaart om tot een aansluitend handelingsplan te komen.